Завершую цикл своїх дописів #СвідомийВибірОсвіти, які виникли по прочитанню книги “В пошуках потоку” Міхая Чіксентміхайі. У попередніх дописах з’ясовував суть свободи вибору освіти (http://bit.ly/2E1e8Uq), про повноцінне життя при виборі освіти (http://bit.ly/2JvHDRS), про боротьбу освіти та самоосвіти (http://bit.ly/2YvCr4U) та про те як зміна освіти може змінити життя (http://bit.ly/2XoUmgs)
Таким чином – свідомий вибір освіти, слідуючи своєму інтересу та підтримуючи цей інтерес внутрішньою мотивацією стає елементом формування аутотелічної (самоцільної) особистості. Коли особистість формується внаслідок визначення свідомої цілі і її поступового наполегливого досягнення. Коли є інтерес і внутрішня мотивація у здобутті освіти людина може вже ставити масштабні цілі. Чіксентміхайі говорить, що ці цілі мають бути максимально масштабними, людина має стати найкращим професіоналом в певній сфері і працювати на такому рівні, щоб ця робота приносила користь людству. Часто на такі цілі важко наважитися навіть коли є високий інтерес і мотивація до освіти, але точно подібна ціль не буде, коли інтерес та мотивація в освіті повністю відсутні. Ставлячи такі цілі, людина розглядає освіту як частину становлення самоцільної особистості. Тому дуже важливий вибір освіти у становленні самоцільної особистості – професіонала, який мислить глобально і працює на користь людства.
Тому свідомий вибір освіти – це запорука руху та частина шляху до цілісної особистості, високого професіонала, який має повноцінне щасливе життя та приносить максимальну користь для людтсва.
Віталій Хромець, директор Несторівського центру