ПРО ТЯГАР ВИБОРУ ОСВІТИ 2

Продовження попередніх моїх спостережень після прочитання книги “В пошуках потоку” Міхая Чіксентміхайі

Те, що ми робимо та як сприймаємо те, що ми робимо щодня, суттєво впливає на якість нашого життя. Є дві основні реакції: позитивна та негативна. Освіта – це те, що до певного часу займає левову частку нашого життя. Тому, обираючи шлях освіти, людина обирає й відповідні емоції (позитивні чи негативні), які будуть супроводжувати її протягом 6-10 годин у день.  

Свобода у виборі освіти корелює свідомий намір отримання освіти та досягнення мети.

Намір (мета), підкріплений мотивацією, дозволяє поступово рухатися до цієї мети. Причому внутрішня мотивація, яка плекається людиною, коли вона обрала освіту є найбільш сильним та найпродуктивнішим рушієм у досягненні поставленої мети.

Також зовнішня мотивація може бути достатньо сильним рушієм у досягненні мети (наприклад, у виборі освіти людина покладається на думку людей, яких вона шанує і перед якими людина свідомо приймає певні зобов’язання). Можливий третій вид мотивації, коли людина приймає рішення здобувати освіту, не керуючись ані власним бажанням, ані зовнішніми зобов’язаннями, але рухається за моделлю “всі здобувають освіту і я буду”. Причому для людини не важливі ані заклад, ані спеціальність.

Важливим фактором у здобутті освіти є концентрація, що формується інтересом до освіти, яка здобувається: коли концентрація є високою – людина здатна досягти високих результатів в освіті.

Інтерес живиться з двох джерел:

  1. схильність людини;
  2. високий рівень компетентності в певній сфері.

Тобто, якщо людина схильна до математики і має найвищий рівень компетентності в ній, то коли вона обирає саме той заклад освіти, де найкраща математична освіта, вона з певністю може досягнути видатних результатів в математиці. Якщо людина нехтує своїм інтересом і обирає ЗВО та спеціальність, керуючись кон’юнктурою, то це призводить до втрати інтересу, а відтак до втрати мотивації та втрати чіткого фокусу в досягненні мети.

Підсумуємо. Якщо досягнення мети людиною витікає з мотивації, яка живиться інтересом, людина може досягти потокового стану. Тоді вона щаслива від того, що вона робить і має відчуття повноти життя.

Отже, результатом свідомого вибору освіти стає:

1.       відчуття щастя та повноти життя;

2.       досягнення видатних результатів у навчанні.

Перше дозволяє людині проживати в період здобуття освіти повноцінне життя, друге досягнути видатних результатів і легко перемогти конкуренцію на ринку праці за найкращої пропозиції.

Тому свідомий вибір освіти – це не лише про освіту, а про повноцінне життя людини.

#СвідомийВибірОсвіти

Директор Несторівського центру Віталій Хромець

Варіан Н3 білий PNG

Україна, Київ
+З80 44 228 94 17
info@nestor.center

Ми хочемо бути “точкою збірки” для спільнодії в перетворенні української освіти на унікальний успішний світовий приклад.

Nestor Center © 2022